Tuesday, 22 December 2009

Hari ini rutin saya sebagai isteri adalah seperti biasa. Bersalaman dengan suami dan menghantar anak ke nursery. Lapang hati setelah mencium tangan suami melihat beliau berlalu ke tempat kerja. Sempat saya meminta izin ingin ke rumah kakak untuk berjumpa ibu yang rindukan anak saya. Sebelum ini, saya acuh tak acuh dalam menitik beratkan betapa pentingnya keizinan suami untuk isteri sebelum pergi ke mana-mana.

Nabi SAW pernah bersabda maksudnya:
"Mana-mana perempuan yang keluar rumah tanpa izin suaminya akan dilaknat Allah sehingga dia kembali kepada suaminya atau suaminya redha terhadapnya". (Riwayat al-Khatib)

Menakutkan pada saya bila mengenangkan sekiranya saya keluar tanpa izin suami dan ditimpa kemalangan. Nauzubillah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...